ترخیص کالا از گمرک

ترخیص کالا کاری است پیچیده، که نیازمند  صرف زمان زیاد و همچنین تجربه و آگاهی از مراحل کار در گمرکات کشور می باشد. گروه بازرگانی امین شیران از جمله شرکت های فعال و باسابقه در زمینه مشاوره و ترخیص کالا از گمرکات کشور می باشد که با بهره مندی از متخصصان فعال و مجرب همواره توانسته بستر رضایت و آسایش افراد را فراهم کند و با پیشرفت همیشگی در ارائه خدمات گمرکی موقعیت ویژه ای در بین مشتریان به خود تخصیص دهد. گروه ترخیص و بازرگانی مهندس امین شیران آماده فراهم کردن خدمات ترخیص کالا, حمل و نقل, اخذ ایران کد و گواهی استاندارد به شما عزیزان می باشد. کالای تجاری خود را با دریافت استانداردهای گمرک با حداقل زمان تحویل و هزینه ترخیص کالای مناسب، به متخصصان ترخیص کالا و حمل و نقل بین الملل امین شیران بسپارید.

شرکت بین المللی بازرگانی امین شیران به شرح زیر ارائه ی خدمت می کند :

  • ترخیص کالا از گمرک
  • ترخیص کالای تجاری
  • گمرک امانات پستی
  • خدمات صادرات و واردات
  • ثبت سفارش
  • کالای تجاری
  • دریافت استاندارد
  • براورد هزینه ترخیص کالاهای شما مشتریان عزیز
  • تعیین تعرفه و ارزش گمرکی کالا
  • ثبت سفارش یک روزه
  • اخذ مجوزهای لازم استاندارد، بهداشت، مخابرات و …. و صدور انواع گواهی نامه های بازرسی همچون COI و PSI
  • ترخیص کالاهای وارداتی و صادراتی از تمام گمرکات چین و ایران شامل انجام تمام تشریفات گمرکی صادراتی و وارداتی (گمرکات دریایی ، زمینی و هوایی)

تیم حرفه ای بازرگانی مهندس امین شیران با ارسال پیش فاکتور و دیگر مدارک مورد نیاز پیش از ورود کالا به گمرک مقصد، مراتب لازم جهت ترخیص سریع کالا را پشت سر گذاشته و به محض ورود کالا فرایند ترخیص آغاز می گردد. همچنین اگر شما بصورت منظم کالای خاصی را وارد مینمایید و یا همواره واردات دارید، مشاوره با شرکت بازرگانی امین شیران راهکار های مناسبی را به شما هدیه می کند.

مدارک مورد نیاز جهت ترخیص کالا

– بارنامه حمل کالا
بارنامه همانگونه که در آئین نامه اجرائی قانون حمل و نقل و عبور کالاهای خارجی از قلمرو جمهوری اسلامی ایران تعریف شده، سندی است مبین مالکیت کالا ( اعم از دریایی، زمینی و هوایی  Bill Of Lading برای محموله های دریایی، CPR برای محموله های زمینی و Airway Bill برای محموله هایی که بصورت هوایی حمل شده اند)  که حمل کننده یا نماینده وی پس از دریافت کالا صادر مینماید و حاکی از حمل کالای معینی از یک نقطه (مبدا حمل) به نقطه دیگر (مقصد حمل) با وسیله مورد توافق (کشتی، کامیون، قطار، هواپیما یا ترکیبی از آنها) در مقابل کرایه حمل مشخص میباشد.
 
– ترخیصیه کالا
 ترخیصیه کالا، سند تصفیه حساب دارنده کالا و یا نماینده قانونی او با شرکت حمل و نقل بین المللی مربوطه است.
 
– قبض انبار
 گواهی تخلیه کالا در بندر مربوطه قبض انبار نامیده می شود.
 
 – Certificate Of Origin
گواهی تایید صادرات کالا و یا گواهی مبدا که در کشور مبدا حمل و توسط اتاق بازرگانی کشور صادرکننده صادر می شود.
 
– نامه بانک به گمرک و پشت نویسی (ظهر نویسی) اسناد
در مورد کالایی که بصورت اسنادی یا وصولی است و یا به علت اعلام بلامانع بودن ترخیص کالا از نظر بانک افتتاح کننده اعتباری اسنادی به گمرک، برای آن گشایش اعتبار اسنادی LC شده است.
 
– پیش فاکتور  یا Proforma Invoice
 گواهی نامه انعقاد قرارداد خرید صاحب کالا از فروشنده است و توسط فروشنده صادر میشود.
 
– فاکتور یا سیاهه خرید یا Invoice
 سند خرید کالا میباشد که توسط فروشنده صادر میشود.
 
– ثبت سفارش کالا
که همان مجوز بلاقید بودن ترخیص کالا از نظر وزارت بازرگانی است.
 
– بیمه نامه کالا
در صورت وجود.
 
– لیست عدل بندی  یاPacking List
که نشان دهنده ی چیدمان کالا در محموله ارسالی میباشد و توسط فروشنده تهیه می شود.
 
– گواهی بازرسی   Inspection Of  Certificated
در صورت وجود که بنا به تقاضای خریدار از فروشنده و تامین هزینه های آن صادر می شود و صدور آن در کشور مبدا توسط شرکت های معتبر بازرسی انجام می شود. (در مورد بعضی از کالاها اخذ و ارائه آن ضروری میباشد.)
 
– گواهی سلامت کالا  Health Certificate
در صورتیکه کالا خوراکی، بهداشتی و یا آرایشی باشد، باید صحت مهر و امضای آن به تایید سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور مبدا رسیده باشد.
 
و دیگر مدارک و اسناد از جمله گواهی حلال ، کاتالوگ، آنالیز و … حسب مورد.
 
لازم  است خاطرنشان شود که داشتن کارت بازرگانی بطور کلی و جزیی در مواردی که قوانین و مقررات برای آن استثنایی قایل شده اند، اجباری است. همچنین  در مورد اشخاص حقوقی ارائه روزنامه رسمی، در مورد واحدهای تولیدی جواز تاسیس یا پروانه بهره برداری و وکالت نامه محضری از طرف صاحب کالا به ترخیص کار الزامی می باشد.

خدمات ترخصی کالای تیم بازرگانی مهندس امین شیران

ترخیص کالا در اصفهان

ترخیص کالا از گمرکات، از مهم ترین فرآیندهای گمرکی در امر صادرات و واردات کالا می باشد که توسط صاحب کالا و یا نماینده قانونی وی انجام می گیرد. به بیان دیگر به پشت سر گذاشتن کلیه مراحل تشریفات گمرکی جهت دریافت مجوز خروج کالا از اماکن گمرکی، روند ترخیص کالا گفته می شود. این مراحل به صورت کلی مشتمل بر موارد زیر است :

۱- فراهم کردن، ۲- آماده ‌سازی و ثبت به صورت فیزیکی و یا الکترونیکی اسناد و مدارک ۳- پرداخت کلیه هزینه ‌های مربوطه شامل مالیات، سود بازرگانی، حقوق گمرکی و دیگر تسهیلات ارائه شده به واردکنندگان و صادرکنندگان.

با عنایت به تعریفی که سازمان جهانی گمرک در مورد ترخیص کالا بیان کرده : ” ترخیص کالا اقدامی از سوی گمرک است که به موجب آن کالاها اجازه ترخیص پیدا کرده و در اختیار اشخاص مربوطه قرار می گیرند. ” به عبارت دیگر، با توجه به بند “ث” ماده ۱ قانون امور گمرکی، ترخیص کالا به معنای خروج کالا از اماکن گمرکی بعد از انجام تشریفات گمرکی مربوطه است. یکی از دشواری های مهم تجارت جهانی، که بازرگانان با آن روبرو هستند، و برای اکثر آن ها می تواند به امری پیچیده و مشکل تبدیل شود، فرآیند ترخیص در گمرکات کشور است. لذا جهت پیشگیری از بروز مشکلاتی که ممکن است به خاطر عدم آگاهی از قوانین و مقررات مربوطه به وجود آید، توصیه می شود که این امر حتما به یاری افراد خبره و با سابقه در این زمینه شکل گیرد و سرانجام چرخه ترخیص در کوتاه ترین زمان ممکن به انجام برسد. بهمین منظور تیم بازرگانی امین شیران آماده همکاری با تجار گرامی جهت ترخیص کالا در اصفهان و دیگر نقاط  کشور می باشد.

مزایای حواله یوان به چین

همانگونه که در قسمت های قبل بیان شد، از آنجا که ترخیص کالا دارای ورودی، خروجی و عملیات اجرایی معینی است، آن را به عنوان یک فرآیند در نظر می گیرند؛ به بیان دیگر در فرآیند ترخیص، کالا به عنوان ورودی فرآیند، وارد گمرک می شود و بعد از انجام عملیات اجرایی بر روی آن، از گمرک خارج می گردد. عملیات اجرایی عبارت است از: اظهار کالا (ورود اطلاعات در سامانه پنجره واحد تجارت فرامزی)، ارزیابی کالا (در صورت نیاز و تشخیص گمرک)، کارشناسی کالا (صدور شناسه پرداخت و  پرداخت وجه پروانه). در واقع بعد از این که محموله مورد نظر به وسیله کانتینر های حمل کننده کالا به گمرک رسید کالا در انبارهای مختص گمرک قرار می گیرد. سپس اسناد مربوطه توسط فروشنده کالا برای خریدار ارسال شده  و خریدار و یا نماینده قانونی وی (ترخیص کار) با استفاده از این اسناد می تواند قبض انبار را دریافت کرده و ترخیصیه و امور مربوط به ترخیص کالا را انجام دهد. برای دریافت مجوز خروج کالا از گمرک ابتدا باید اطلاعات مربوط به ثبت سفارش از طریق درگاه اینترنتی در سامانه گمرک ثبت شود، سپس ترخیص کار به همراه اسناد کامل و وکالت نامه قانونی در گمرک به صورت حضوری ارائه گردد تا بالأخره  مراحل مربوط  به ترخیص کالا به ترتیب پایان یابد. در واقع تشریفات گمرکی مربوط به ترخیص در طول همین مراحل شکل می گیرد که نوع این تشریفات، با توجه به نوع  رویه گمرکی و اهداف واردات و صادرات کالا تفاوت دارد. بدیهی است رویه های گمرکی ترخیص کالا برای سهولت امور و ترخیص کالا توسط  هیأت وزیران مدون شده و به وزارت امور اقتصاد و دارای کشور و گمرک جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شده است.

ترخیص کالا در ایران
معنای ترخیص کالا در ایران عبارت است از آماده ‌سازی و ارائه اسناد و مدارک جهت دریافت مجوز خروج کالا از گمرکات ایران. این مجوزها شامل مجوز استاندارد، بهداشت، وزارت ارشاد و کانون پرورش فکری کودکان، سازمان انرژی اتمی، وزارت ارتباطات و مخابرات، مبارزه با مواد مخدر، قرنطینه مرزی و قرنطینه نباتی و هر گونه مجوز الزامی دیگری است که برای ترخیص کالا مورد نیاز است. لازم به ذکر است مجوز ضروری دیگری نیز به نام مجوز وزارت راه هم وجود دارد؛ که به کلیه کالاهایی که با ناوگان غیر ایرانی به حمل و نقل بین‌المللی خود اقدام ورزیده اند، تعلق می‌گیرد. این مجوز خود شامل پرداخت هزینه۱۰٪ کرایه حمل کالا می ‌باشد. از مراحل پایانی ترخیص کالا در ایران، حمل و ارسال کالا به مقصد نهایی درون مرزی، است. ترخیص کاران بسیاری در شهرهای مختلف ایران در زمینه هایی مانند صنایع فلزی، شیمیایی، ماشین آلات، مواد اولیه و … فعالیت می کنند. آنها معمولاً در گمرکات بنادر و فرودگاه‌ ها و یا مناطق آزاد قرار دارند. شما می توانید با استفاده از خدمات این شرکت های بازرگانی معتبر، از هر کجای ایران که قصد ترخیص کالای خود را داشته باشید کالای خود را در شهر و آدرس مورد نظر دریافت کنید.
ترخیص در اصفهان
مخلص کلام اینکه فرآیند ترخیص کالا یک امر تخصصی است و به دانش و تخصص بالایی نیاز دارد، اما  برای دریافت مجوز آن صاحب کالا نیاز است که از کارت بازرگانی معتبری نیز برخوردار باشد. از این رو تجار اصفهانی که مقصودشان ترخیص در اصفهان است و اطلاعات کافی در این زمینه ندارند و یا از کارت بازرگانی برخوردار نیستند می توانند به تیم بازرگانی مهندس امین شیران مراجعه کرده و ترخیص کالای خود را به کارشناسان مجرب ما بسپارند. این تیم به شما کمک خواهد کرد تا سفارش ترخیص کالای خود را به طور صحیح به ثبت برسانید!

کارشناسان این تیم طی این روند با استفاده از اطلاعاتی شامل نوع کالا، کمیت، علامت تجاری، فنی، مدل، ارزش و وزن کالا، اظهارنامه گمرکی شما را تنظیم و تکمیل خواهند کرد.

در گام بعدی شما لازم است با مورد توجه قرار دادن نوع کالای خود، مدارکی از قبیل فاکتور، پکینگ لیست، مانیفست بارنامه، گواهی بهداشت و دیگر مجوزهای مورد نیاز را فراهم نمایید، البته ترخیص کاران با تجربه گروه تجاری مهندس امین شیران می توانند در فراهم کردن مجوزهای مورد نیاز نیز، شما عزیران را یاری رسانند.

سر انجام در آخرین مرحله تطابق اسناد و مدارک با کالای مورد نظر توسط کارشناس مربوطه مورد بررسی قرار خواهد گرفت و همچنین، جهت صدور پروانه ی ترخیص کالا پرداخت وجه صورت گرفته و در نهایت مرحله کنترل نهایی که شامل کنترل نهایی درب خروج و اخذ مجوز بارگیری کالا و نیز صدور بیجک خروج کالا از گمرک است انجام می گیرد.

ناگفته نماند که گروه بازرگانی مهندس امین شیران آمادگی لازم برای ارائه کلیه خدمات مربوط به ترخیص کالا از آغاز تا پایان فرآیند ترخیص را دارا می باشد. این گروه می تواند در این رابطه شما را به درستی راهنمایی کرده و راهبردهای مناسب را به شما ارائه نماید.

مشاوره های تخصصی این تیم در امر واردات و صادرات کالا به شما عزیزان کمک خواهد کرد تا فرآیند ترخیص کالا را در حداقل زمان ممکن و به طور صحیح به پایان برسانید.