خدمات حواله جات ارزی

انتقال ارز جهت واردات :

تجارت بین المللی وابستگی و قرابت زیادی با نظام بانکی و انتقال ارز دارد. موضوعی که در دهه های اخیر با توجه به تحریم ‌ها، اهمیت بیشتری پیدا کرده، این است که افراد بسیاری نمی‌ توانند ارز مورد نظر جهت واردات کالای خود را به فروشنده کالا انتقال دهند. برای نقل و انتقالات ارزی و پرداخت بین‌ المللی معمولا شیوه های متفاوتی وجود دارد که از آن گونه می ‌توان از برات و اعتبار اسنادی نام برد. با این وجود، در سال های اخیر همواره بازرگانان و تجار کشورمان به دلیل تحریم های بین المللی پیرامون استفاده از برخی شیوه ‌ها با دشواری هایی مواجه شده اند.
وجود برخی چالش‌ ها در زمینه بانکداری و پرداخت بین‌ المللی در مراوادات تجاری باعث بهره گیری اکثر بازرگانان و تجار از تجربیات افراد ماهر و کارآزموده در زمینه نقل و انتقالات ارزی شده است. نکته ی قابل تأمل در این خصوص این است که مشکلات پرداخت بین‌ المللی در تجارت با کشورهای مختلف، تفاوت دارد. به عبارت دیگر تجارت با برخی از کشورها آسان‌ تر بوده و برخی دیگر چالش‌ هایی را در بر دارد. مشاوره نقل و انتقال ارزی به واردکنندگان کالا از کشور چین، یاری می رساند تا بتوانند با استفاده از انواع شیوه ها نسبت به انتقال وجوه وارداتی خود به فروشنده اقدام نمایند. با وجود تحریم‌ ها و مشکلات موجود در زمینه ی انتقال ارز به خارج کشور، صلاح بر این است که بازرگانان و تجار با سابقه فعالیت تجاری کم تر که به دنبال واردات هستند از افرادی که در این حوزه ‌ها تجربه و مهارت کافی دارند، یاری بگیرند.
تیم بازرگانی بین المللی مهندس امین شیران با ۱۰ سال تجربه در زمینه واردات کالا از کشور چین و برخورداری از دفتر رسمی در شهر شانگهای این کشور، آماده عرضه هرگونه خدمات در کوتاه ترین زمان ممکن در خصوص مشاوره و انجام کلیه امور مربوط به انتقال ارز جهت واردات کالا از ایران به کشور چین می باشد. به عبارت دیگر تیم بازرگانی بین المللی مهندس امین شیران به واسطه ی برخورداری از ارتباط وسیع و نیز بهره مندی از امکانات و حسابهای بانکی در بانکهای داخلی چین، توانایی ارسال حواله یوان به چین را بشکل آنلاین و در سریع ترین زمان ممکن، از مقادیر کم تا زیاد بصورت تضمین شده و با امنیت لازم را دارا می باشد.
مزایای حواله یوان به چین
  • انجام حواله ها به سرعت و در کوتاه ترین زمان ممکن بشکل آنلاین بدون هیچ گونه محدودیت
  • به صرفه بودن حواله یوان نسبت به دلار و یا ارزهای دیگر
  • دارای گردش کار آسان (پرداخت به حساب ریالی در ایران و دریافت در حساب در چین به یوان)
  • نامحدود بودن تعداد حواله و تراکنش در روز (نرخ حواله یوان هر روز در حوالی ظهر مشخص می شود.)

ارسال و دریافت حواله یوان به همه حساب های شخصی و شرکتی در شهرها و بانک های مختلف چین از طریق مجموعه چینستان مقدور است.

حواله دلار، حواله یورو از هنگ کنگ

در صورتی که طرف چینی معامله و یا شرکتی که می خواهید مبادلات پولی با آن انجام دهید، تنها از پذیرش ارزهای دلار و یورو برخوردار باشد، مجموعه چینستان قادر به انجام حواله های دلار و یورو نیز خواهد بود و در این پرداخت ها نیز هیچ مشکلی برای شما پیدا نخواهدشد و به طور معمول انجام این حواله ها از هنگ کنگ یا دبی انجام خواهند شد.

رفع بسیاری محدویت ها و تحریم های مالی و بانکی

مجموعه خدمات بالا و بسیاری موارد دیگر مالی و پولی بین دو کشور سبب می شود، عملا بسیاری محدودیت ها و تحریم های مالی تحمیل شده به ایرانیان بی تأثیر شود. در بسیاری موارد گروه چینستان قادر بوده تا با هزینه معقول انواع مختلف تبدیل و نقل و انتقال پولی را بین ایران و چین با میانجی قرار دادن شرکت هایی در دبی یا هنگ کنگ محدودیت یا تحریم را دور بزند و جا به جایی پول با هدف صادرات یا واردات (یا در موارد خریدهای جزیی و نمونه ها) را تسهیل کند.

قابل ذکر است این خدمات برای رفع موانع کار از فعالان اقتصادی ابداع شده است.

حوالجات ارزی(T/T)
حواله ارزی چیست؟
 
یکی از انواع خدمات ارزی است که می توان از طریق آن به سهولت با هر فردی در هر جای دنیا، مبادلات پولی و مالی برای خرید و فروش کالا انجام داد.
انواع حواله‌ ارزی
–  حواله ارزی صادره
زمانی که بخواهیم از طریق بانک یا صرافی برای فردی ارز ارسال کنیم، از حواله ارزی صادره استفاده می کنیم. در این روش در آغاز باید به بانک یا صرافی مورد نظر خود رجوع کرده، سپس مشخصات فرد گیرنده ارز، شماره حساب و واحد پولی که می‌خواهید ارسال کنید را مشخص کنید، پس از آن، ارز شما را به ارز مورد نظرتان برای مقصد، بر اساس نرخ روز ارز تغییر می دهند و به این صورت مبلغ مورد نظر شما برای آن فرد یا شرکت ارسال می شود. لازم به یادآوری است که در این شیوه برای ممانعت از پولشویی باید فرم اظهارنامه گمرکی تکمیل گردد و یا پیش فاکتور یا فاکتور فروش خرید کالا یا خدمات به صرافی یا بانک  ارائه گردد.
حواله ارزی وارده
همه بانکهایی که خدمات حواله ارزی دارند، باید بعد از دریافت پیام تایید ارسال حواله ارزی، در اسرع وقت، ارز ارسالی را به حساب مشتری واریز کنند. فرد مورد نظر در خارج از کشور باید پاسپورت یا کارت شناسایی معتبر خود را ارائه دهند تا بتواند وجه واریزی به حساب خود را دریافت کند. بعلاوه او می‌تواند این وجه رابه بانک بفروشد و یا اینکه آن را به حساب ارزی فردی دیگر واریز کند. وی حتی می‌تواند تمام ارز خود را به ارز دیگر مبدل کرده و در کشور مبدا و یا مقصد و از بانک یا صرافی  با واحد پولی آن کشور ارز مورد نیاز خود را دریافت نماید.
حوالجات ارزی
 
انواع حواله ارزی براساس سرعت و زمان انتقال
– حواله ارزی مستقیم  یا (T.T )
حواله ارزی مستقیم یا همان حواله ارزی T/T، با نام “حواله ارزی سوئیفت” معرفی می‌شود و یکی از ایمن ترین شیوه های نقل و انتقال ارز می باشد. با استفاده از این روش میتوانید هر میزان ارزی را به ۱۳۰ ارز متفاوت مبدل کنید و به حساب هر شخص حقوقی و یا حقیقی در کل دنیا انتقال دهید. از مزیت های حواله ارزی سوئیفت می توان از سرعت بالا در انتقال، ایمنی،  نامحدود بودن میزان مبلغ ارسالی و انتقال مستقیم پول به حساب شخص حقیقی و یا حقوقی نام برد.
 
نکاتی مهم در مورد ارسال حواله ارزی T/T :
  • در این شیوه ارسال حواله ارزی، داشتن کد سوئیفت الزامی است.
  • اگر بانک مقصد در کشور آمریکا باشد، باید حتماً کد فراهم شود.
  • در صورتی که بانک مقصد در کشور کانادا باشد، باید کد تهیه گردد.
  • اگر بانک مقصد در کشور هند باشد، باید دارای کد IFSC باشید.
  • مدت زمان ارسال مبلغ به وسیله‌ی این نوع حواله ارزی، ۲ الی ۳ روز می باشد.
  • و کارمزد آن بر اساس نوع ارز و مقدار آن از ۲۰ الی ۳۰ دلار گرفته تا ۵۰ یا ۱۰۰ یورو متغیر است که تا چند درصد از از کل مبلغ ارز صادره یا وارده می باشد. 
حواله ارزی غیرمستقیم
حواله ارزی غیر مستقیم یا همان حواله ارزی D/D، مانند حواله ارزی T/T می باشد با این تفاوت که زمان انتظار برای واریز ارز به حساب فرد مورد نظر طولانی تر است. 
انواع حواله یورو به اروپا 
با عنایت به پیشرفت معاملات اقتصادی با کشورهای اروپایی و نیز افزایش مهاجرت به این کشورها، اهمیت ارسال ارز به کشورهای اروپایی دوچندان شده است ؛ از این رو در ذیل انواع حواله‌ های ارزی برای این کار، معرفی می شوند:
خدمات پی پال
سامانه پی پال یک سامانه‌ی تجارت الکترونیکی است که در سال ۱۹۹۸ توسط ایلان ماسک در کشور آمریکا ابداع شد و هم اکنون ۱۷۰ میلیون عضو دارد. در این سامانه می توانید تا حداکثر هزار دلار از سایت های خارجی و فروشگاه های اینترنتی مختلف خرید کنید و مبلغ آن را اینترنتی و از طریق این سامانه‌ی مطمئن، پرداخت کنید. متاسفانه به خاطر تحریم‌، این سرویس برای نقل و انتقالات داخلی در ایران غیر قابل استفاده است؛ لیکن فقط از کارت بانکی برای خرید از درگاه فروشگاه های خارجی قابلیت استفاده دارد.
وب گرام
وب گرام یا همان WEBMONY، به مانند سیستم پی پال می باشد و یک تجارت آنلاین بین المللی به شمار می آید و ۳۲ میلیون عضو دارد. در این سیستم کاربر نیاز به افتتاح حساب در هیچ بانکی نداشته و به سهولت می تواند علاوه بر تراکنش های مالی, همه واریزهای خود را مشاهده و پیگیری کند. این سرویس برای اعضای خود کیف پول دیجیتال و پاسپورت WEBMONY فراهم می‌کند تا به وسیله آن بتوانند به سهولت نقل و انتقالات مالی خود را انجام بدهند.
وسترن یونیون
یکی از محبوب ترین و بهترین سرویس های نقل و انتقال ارز در سطح بین الملل می باشد که فعالیت خود را از سال ۱۸۵۶ در کشور آمریکا آغاز کرد و هم اکنون ۱۸۵ شعبه در سراسر جهان دارد.
عدم نیاز به حساب بانکی در مقصد یکی از مزیت های بارز این شیوه است.
در این روش پس از آنکه ارز خود را به به نرخ ارز کشور مقصد تبدیل کردید، یک کد ۱۰ رقمی به شما ارائه می شود که با ارسال این کد، گیرندۀ ارز می تواند مبلغ واریزی شما را برداشت کند.
مانی گرام
این روش دقیقا مانند روش وسترن یونیون می باشد، تنها تفاوت آن این است که در این روش کارمزد کمتری نسبت به وسترن یونیون پرداخت می شود.
کارمزد حواله ارزی چقدر است؟
هزینه ای که کارگزار برای دریافت خدمت می پردازد کارمزد نامیده می شود. از این رو شرکت هایی که کار خدمات حواله ارز به خارج از کشور را انجام می دهند برای این کار دستمزد می گیرند. هر حواله صادره دارای یک سری کارمزدهای ارزی و ریالی است که تعدادی از این کارمزدها قبل از حواله و تعدادی بعد از ارسال حواله از مشتری دریافت می شود.
کارمزد ریالی حواله صادره: با عنایت به تعرفه کارمزد ریالی باید از مشتری برای ارسال، ابطال، اصلاح و انتقال ارز از یک حساب به حساب دیگر ریال اخذ کنند.
کارمزد ارزی حواله صادره: حواله های صادره افزون بر کارمزدهای ریالی که توسط شعبه مبدا اخذ می شود، دارای کارمزدهای ارزی نیز می باشد که بعد از ارسال حواله توسط بانک دریافت کننده پیام حواله و یا ذینفع حواله دریافت می گردد.
 
 
 نحوه محاسبه کارمزدهای حواله ارزی
 
نیم در هزار ـ حداقل ۳ دلار یا معادل ریالی آن و حداکثر ۵۰ دلار یا معادل ریالی
یک در هزار ـ حداقل ۳ دلار یا معادل ریالی آن و حداکثر ۱۰۰ دلار یا معادل ریالی آن
کارمزد برعهد گیرنده حواله ارزی : یک و نیم در هزار (حداقل ۳ دلار یا معادل ریالی آن و حداکثر ۱۵۰ دلار یا معادل ریالی آن)
کارمزد برعهده فرستنده حواله ارزی : یک و نیم در هزار + معادل ریالی ۵ دلار + تکمیل فرم تعهدنامه (حداقل ۸ دلار یا معادل ریالی آن و حداکثر ۱۵۵ دلار یا معادل ریالی آن)
کارمزد ابطال حواله وارده: مقطوع ۲۵دلار و یا معادل ریالی آن
کارمزد ابطال حواله ارسالی: مقطوع ۱۰ دلار و یا معادل ریالی آن
کارمزد اصلاح حواله ارسالی: مقطوع ۵ دلار و یا معادل ریالی آن
 
مدارک لازم برای دریافت ارزاز بانکها:
بانک ها و موسسات مالی برای افزایش امنیت نقل و انتقال حوالجات ارزی ، قوانین سخت و محکمی را بر شمرده اند؛ برای نمونه اخذ مدارک شناسایی معتبر از اشخاص حقیقی و حقوقی یکی از این قوانین است.
اشخاص حقیقی باید مدارکی مانند شناسنامه، کارت ملی و اصل یک قطعه عکس سه در چهار را به همراه خود داشته باشند، اما اشخاص حقوقی (شرکت) برای وصول حواله ارزی باید مدارکی ازجمله آگهی تاسیس، پروانه کسب، مجوز فعالیت اقتصادی شرکت، کارت بازرگانی، کپی اساسنامه، کارت ملی و شناسنامه مدیران و صاحبان امضای شرکت را به همراه داشته باشند.
 
گروه بازرگانی بین المللی مهندس امین شیران کلیه مراحل حوالجات ارزی را برای مشتریان گرامی در کوتاه ترین زمان ممکن انجام خواهد داد.