ترخیص کالا از گمرکامین شیران مجری خدمات تخصصی بازرگانی

ترخیص کالا از گمرک

از آنجا که ترخیص کالا کاری بسیار زمان بر و دشوار است و نیاز به سابقه قبلی و آگاهی از مراحل کار در گمرکات کشور دارد، گروه ترخیص کالا و بازرگانی مهندس امین شیران از با تجربه ترین ترین مجموعه های خدماتی در خصوص مشاوره و ترخیص کالا از گمرکات کشور می باشد که با برخورداری از متخصصان فعال و با سابقه پیوسته توانسته موجب خوشنودی و آرامش افراد را فراهم آورد و با پیشرفت مداوم در عرضه خدمات گمرکی، موقعیت ویژه ای در بین مشتریان برای خود منظور کند. گروه ترخیص و بازرگانی مهندس امین شیران آماده ارائه خدمات ترخیص کالا، حمل و نقل، اخذ ایران کد و گواهی استاندارد به شما عزیزان می باشد. کالای تجاری خود را با دریافت استانداردهای گمرک در کوتاه ترین زمان تحویل و هزینه ترخیص کالای مناسب، به متخصصان ترخیص کالا و حمل و نقل بین المللی امین شیران بسپارید.

تیم بین المللی بازرگانی مهندس امین شیران در زمینه های زیر جهت ارائه ی خدمات توانمند است :

  • ترخیص کالا از گمرک
  • ترخیص کالای تجاری
  • گمرک امانات پستی
  • خدمات صادرات و واردات
  • ثبت سفارش
  • کالای تجاری
  • دریافت استاندارد
  • ارزیابی هزینه ترخیص کالاهای شما مشتریان گرامی
  • معین سازی تعرفه و ارزش گمرکی کالا
  • ثبت سفارش یک روزه
  • دریافت مجوزهای استاندارد ضروری، بهداشت، مخابرات و …. و صدور انواع گواهی نامه های بازرسی نظیر COI و PSI
  • ترخیص کالاهای وارداتی و صادراتی از تمام گمرکات چین و ایران، مشتمل بر انجام تمام تشریفات گمرکی صادراتی و وارداتی (گمرکات دریایی، زمینی و فرودگاهی)

ترخیص کالای تجاری خود را به معتبر ترین گروه ترخیص کالا، تیم بازرگانی امین شیران بسپارید. مهارت ما در ترخیص کالای سریع و آسان شما از گمرک می باشد و به این ترتیب تضمین می دهیم که از حرفه ای ترین افراد حمل و ترخیص کالا برخورداریم. تیم حرفه ای ترخیص کالای امین شیران با ارسال پروفرما و دیگر اسناد ضروری، قبل از ورود کالا به گمرک مقصد ، مراحل لازم را جهت ترخیص سریع کالا سپری کرده و به محض ورود کالا فرایند ترخیص آغاز میگردد. و نیز چنانچه شما بصورت مداوم کالای خاصی را وارد مینمایید و یا همواره  به امر واردات مشغولید، مشاوره با تیم بازرگانی امین شیران راهکار های مناسبی را به شما هدیه می دهد.

مدارک مورد نیاز جهت ترخیص کالا

بارنامه: بارنامه همانگونه که در آئین نامه اجرائی قانون حمل و نقل و عبور کالاهای خارجی از قلمرو جمهوری اسلامی ایران تعریف شده، سندی است نشانگر مالکیت کالا ( اعم از دریایی، زمینی و هوایی؛ Bill Of Lading برای محموله های دریایی، CPR برای محموله های زمینی و Airway Bill برای محموله هایی که بصورت هوایی حمل شده اند) که حمل کننده یا نماینده وی پس از وصول کالا صادر مینماید و بیانگر حمل کالای معینی از یک نقطه (مبدا حمل) به نقطه دیگر (مقصد حمل) با وسیله نقلیه مورد توافق (کشتی، کامیون، قطار، هواپیما یا ترکیبی از آنها) در مقابل کرایه حمل معین می باشد. – ترخیصیه کالا، سند ژحساب دارنده کالا و یا نماینده قانونی او با شرکت حمل ونقل بین المللی مربوطه است. – قبض انبار در واقع گواهی نامه تخلیه کالا در بندر مربوطه می باشد.  – Certificate Of Origin گواهی مبدا یا گواهی تایید صادرات کالا در کشور مبدا حمل که توسط اتاق بازرگانی کشور صادرکننده صادر میشود. – نامه بانک به گمرک و ظهر نویسی اسناد در مورد کالایی که برای آن افتتاح اعتبار اسنادی LCشده است و یا بصورت برات اسنادی یا وصولی است بابت اعلام بلاقید بودن ترخیص کالا از نظر بانک افتتاح کننده اعتبار اسنادی به گمرک. – پیش فاکتور  یا Proforma Invoice  که به عبارتی سند عقد قرارداد خرید مالک کالا از فروشنده است و توسط فروشنده صادر میشود. – فاکتور یا سیاهه خرید یا Invoice :همان سند خرید کالا میباشد که بدست فروشنده صادر میشود. – ثبت سفارش کالا که همان مجوز بلاقید بودن ترخیص کالا از دید وزارت بازرگانی است. – بیمه نامه کالا در صورت وجود. – لیست عدل بندی  یا Packing Listکه نشان دهنده ی چیدمان کالا در محموله ارسالی میباشد و بدست فروشنده ساماندهی می شود. – گواهی بازرسی   Inspection Of  Certificated در صورت وجود که بنا به درخواست خریدار از فروشنده و تامین هزینه های آن  و در کشور مبدا بدست شرکتهای معتبر بازرسی صادر میشود . (در مورد بعضی از کالاها دریافت و ارائه آن ضروری میباشد.) – گواهی سلامت کالا  Health Certificate در مواقعی که کالا خوراکی، بهداشتی و یا آرایشی باشد، باید صحت مهر و امضای آن و دیگر مدارک و اسناد از جمله گواهی حلال ، کاتالوگ، آنالیز و … حسب مورد، به تایید سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور مبدا رسیده باشد. لازم است خاطرنشان شود که داشتن کارت بازرگانی بطور کلی و جز در مواردی که قوانین و مقررات برای آن استثنایی قایل شده اند اجباری می باشد. همچنین ارائه روزنامه رسمی در مورد اشخاص حقوقی، جواز تاسیس یا پروانه بهره برداری در مورد واحدهای تولیدی و وکالت نامه محضری از طرف صاحب کالا به ترخیص کار الزامی می باشد.

خدمات ترخصی کالای تیم بازرگانی مهندس امین شیران

ترخیص کالا در اصفهان

ترخیص کالا از گمرکات، از مهم ترین فرآیندهای گمرکی در امر صادرات و واردات کالا می باشد که توسط صاحب کالا و یا نماینده قانونی وی انجام می گیرد. به بیان دیگر به پشت سر گذاشتن کلیه مراحل تشریفات گمرکی جهت دریافت مجوز خروج کالا از اماکن گمرکی، روند ترخیص کالا گفته می شود. این مراحل به صورت کلی مشتمل بر موارد زیر است :

۱- فراهم کردن، ۲- آماده ‌سازی و ثبت به صورت فیزیکی و یا الکترونیکی اسناد و مدارک ۳- پرداخت کلیه هزینه ‌های مربوطه شامل مالیات، سود بازرگانی، حقوق گمرکی و دیگر تسهیلات ارائه شده به واردکنندگان و صادرکنندگان.

با عنایت به تعریفی که سازمان جهانی گمرک در مورد ترخیص کالا بیان کرده : ” ترخیص کالا اقدامی از سوی گمرک است که به موجب آن کالاها اجازه ترخیص پیدا کرده و در اختیار اشخاص مربوطه قرار می گیرند. ” به عبارت دیگر، با توجه به بند “ث” ماده ۱ قانون امور گمرکی، ترخیص کالا به معنای خروج کالا از اماکن گمرکی بعد از انجام تشریفات گمرکی مربوطه است. یکی از دشواری های مهم تجارت جهانی، که بازرگانان  با آن روبرو هستند، و برای اکثر آن ها می تواند به امری پیچیده و مشکل تبدیل شود، فرآیند ترخیص در گمرکات کشور است.  لذا جهت پیشگیری از بروز مشکلاتی که ممکن است به خاطر عدم آگاهی از قوانین و مقررات مربوطه به وجود آید، توصیه می شود که این امر حتما به یاری افراد خبره  و با سابقه در این زمینه شکل گیرد و سرانجام چرخه ترخیص در کوتاه ترین زمان ممکن به انجام برسد. بهمین منظور تیم بازرگانی امین شیران آماده همکاری با تجار گرامی جهت ترخیص کالا در اصفهان و دیگر نقاط  کشور می باشد.

مراحل ترخیص کالا از گمرک

همانگونه که در قسمت های قبل بیان شد، از آنجا که ترخیص کالا دارای ورودی، خروجی و عملیات اجرایی معینی است، آن را به عنوان یک فرآیند در نظر می گیرند؛ به بیان دیگر در فرآیند ترخیص، کالا به عنوان ورودی فرآیند، وارد گمرک می شود و بعد از انجام عملیات اجرایی بر روی آن، از گمرک خارج می گردد. عملیات اجرایی عبارت است از: اظهار کالا (ورود اطلاعات در سامانه پنجره واحد تجارت فرامزی)، ارزیابی کالا (در صورت نیاز و تشخیص گمرک)، کارشناسی کالا (صدور شناسه پرداخت و  پرداخت وجه پروانه). به بیان دیگر بعد از این که محموله مورد نظر به وسیله کانتینر های حمل کننده کالا به گمرک رسید کالا در انبارهای مختص گمرک قرار می گیرد. سپس اسناد مربوطه توسط فروشنده کالا برای خریدار ارسال شده  و خریدار و یا نماینده قانونی وی (ترخیص کار) با استفاده از این اسناد می تواند قبض انبار را دریافت کرده و ترخیصیه و امور مربوط به ترخیص کالا را انجام دهد. برای دریافت مجوز خروج کالا از گمرک ابتدا باید اطلاعات مربوط به ثبت سفارش از طریق درگاه اینترنتی در سامانه گمرک ثبت شود، سپس ترخیص کار به همراه اسناد کامل و وکالت نامه قانونی در گمرک به صورت حضوری ارائه گردد تا بالأخره  مراحل مربوط  به ترخیص کالا به ترتیب پایان یابد. در واقع تشریفات گمرکی مربوط به ترخیص در طول همین مراحل شکل می گیرد که نوع این تشریفات، با توجه به نوع  رویه گمرکی و اهداف واردات و صادرات کالا تفاوت دارد. بدیهی است رویه های گمرکی ترخیص کالا برای سهولت امور و ترخیص کالا توسط  هیأت وزیران مدون شده و به وزارت امور اقتصاد و دارای کشور و گمرک جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شده است.

ترخیص کالا در ایران

مفهموم ترخیص کالا در ایران نیز به معنای آماده ‌سازی و ارائه اسناد و مدارکی از جمله مجوزات لازم به منظور دریافت مجوز خروج کالا از گمرکات ایران است. این مجوزها شامل مجوز استاندارد، بهداشت، وزارت ارشاد و کانون پرورش فکری کودکان، سازمان انرژی اتمی، وزارت ارتباطات و مخابرات، مبارزه با مواد مخدر، قرنطینه مرزی و قرنطینه نباتی و هر گونه مجوز الزامی دیگری است که برای ترخیص کالای مورد نظر نیاز خواهد بود. همچنین لازم به ذکر است مجوز ضروری دیگری که به کلیه کالاهایی که با ناوگان غیر ایرانی به حمل و نقل بین‌المللی خود مبادرت کرده‌اند تعلق می‌گیرد مجوز وزارت راه است که خود شامل پرداخت هزینه۱۰٪ کرایه حمل کالا می ‌باشد. حمل و ارسال کالا به مقصد نهایی درون مرزی، از مراحل پایانی ترخیص کالا در ایران است. ترخیص کاران زیادی در شهرهای مختلف ایران در حوزه‌ هایی همچون صنایع فلزی، شیمیایی، ماشین آلات، مواد اولیه و … فعالیت دارند. آنها معمولاً در گمرکات بنادر و فرودگاه‌ ها و یا مناطق آزاد متمرکز و مستقر هستند. شما از هر کجای ایران که قصد ترخیص کالای خود را داشته باشید می توانید با استفاده از خدمات این شرکت های بازرگانی معتبر کالای خود را در شهر و آدرس مورد نظر دریافت نمایید.

ترخیص در اصفهان

همانطور که گفته شد فرآیند ترخیص کالا یک امر تخصصی است و به دانش و تخصص بالایی نیاز دارد، اما علاوه بر این برای دریافت این مجوز باید صاحب کالا از کارت بازرگانی معتبری نیز برخوردار باشد، بنابراین تجار اصفهانی که قصد ترخیص در اصفهان را دارند و از دانش لازم و یا کارت بازرگانی برخوردار نیستند می توانند به شرکت بازرگانی اسپادانا مراجعه کرده و ترخیص کالای خود را به کارشناسان مجرب ما بسپارند. این شرکت به شما کمک خواهد کرد تا سفارش ترخیص کالای خود را به درستی به ثبت برسانید.
کارشناسان ما در مرحله دوم با استفاده از اطلاعاتی شامل نوع کالا، کمیت، علامت تجاری، فنی، مدل، ارزش و وزن کالا اقدام به تنظیم و تکمیل اظهارنامه گمرکی شما خواهند کرد.
در گام بعدی شما باید با توجه به نوع کالای خود مدارکی از قبیل فاکتور، پکینگ لیست، مانیفست بارنامه، گواهی بهداشت و دیگر مجوزهای لازم را تهیه نمایید، البته ترخیص کاران با تجربه اسپادانا می توانند به شما در تهیه مجوزهای مورد نیاز هم کمک نمایند.
سپس در مرحله چهارم توسط کارشناس مربوطه تطابق اسناد و مدارک با کالای مورد نظر بررسی خواهد شد. در پایان، پرداخت وجه برای صدور پروانه ترخیص کالا انجام می گیرد و در نهایت مرحله کنترل نهایی که شامل کنترل نهایی درب خروج و اخذ مجوز بارگیری کالا و همچنین صدور بیجک خروج کالا از گمرک است صورت می گیرد.

گفتنی است تیم بازرگانی امین شیران آمادگی لازم برای ارائه کلیه خدمات مربوط به ترخیص کالا از ابتدای فرآیند ترخیص تا پایان آن را خواهد داشت. این شرکت می تواند در این خصوص شما را به درستی راهنمایی کرده و راهکارهای لازم را به شما ارائه نماید.
مشاوره های تخصصی این شرکت در امر واردات و صادرات کالا به شما کمک خواهد کرد تا فرآیند ترخیص کالا را در کمترین زمان ممکن و به درستی به انجام برسانید.

تــمـــاس


واتســـاپ

درباره من
خدمات تخصصی
خدمات تخصصی اخذ و پذیرش ویزای چین
خدمات تخصصی بازرگانی
  • صادرات
  • واردات
  • ترخیص کالا
  • حواله ارزی
مترجم زبان چینی